חיתוך שורשים בביוב – למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

הרבה פעמים אנחנו קוראים ושומעים על מקרים בהם צנרות ביוב התמלאו בשורשים ונסתמו. מצב כזה מונע אפשרות להשתמש בצנרת כפי שאנחנו אמורים ורוצים, ומחייב אותנו לטפל בבעיה כמה שיותר מהר, בשביל שנוכל לחזור ולהשתמש בצנרת.

מקרים של הצטברות שורשים בצנרת ביוב מתרחשים כאשר הצנרת ממוקמת קרוב ובסמוך לעצים. אז השורשים מתפתחים לכיוונים שונים, ובדרך כלל לכיוונם של מקורות מים. מאחר וצנרת הביוב היא אחת המקורות הזמינים עבור השורשים, אזי שהם יצמחו לכיוונה ולאט לאט יחדרו אותה ויכנסו פנימה, עד שיגרמו לסתימתה.

סתימה של צנרת באמצעות שורשים היא תופעה יחסית שכיחה, למרות שמאוד ייתכן שצנרות חדשות וחזקות יוכלו לעמוד בפני השורשים ולא יאפשרו להם לחדור פנימה. בשביל להימנע ממצב כזה לגמרי, יש לדאוג שהצנרת לא תמוקם קרוב לעצים, ואז היא לא תעמוד בפני סכנה.

בשביל להתגבר על הבעיה, במידה והיא מתרחשת, יש לבצע חיתוך שורשים בביוב. מדובר על פתרון בעיה אפשרי בעזרת אנשי מקצוע שמתמחים בכך מחד, ובעזרת אמצעים וכלים מתאימים לשם כך, מאידך. בעיקרון, כל אינסטלאטור ומומחה לטיפול בצנרות ביוב צריך לדעת כיצד לטפל בחיתוך שורשים בצנרות ביוב, והוא כמובן צריך להחזיק ברשותו את האמצעים והציוד הנדרש לשם כך.

איך אפשר לטפל בבעיה בצורה נכונה

בשביל לטפל בבעיה, צריך לדעת תחילה שאכן מדובר בהצטברות שורשים בצנרת. לשם כך, יש להזמין איש מקצוע שיבחן מדוע הצנרת סתומה ואיננה מאפשרת זרימת מים ופסולת בצורה חלקה. אנחנו נגלה זאת בצורות שונות, בין אם זה בגלל עלייה של מים באסלה (מצב בו המים למעשה חוזרים למעלה אחרי שמורידים אותם), עלייה של פסולת במקום שהיא תרד אל הצנרת, ריחות מאוד לא נעימים בשירותים.

אז נזמין איש מקצוע שיבחן למה זה קורה, בין היתר הוא יבחן את הצנרת מבפנים, בין אם זה באמצעות מצלמה ובין אם זה באמצעים אחרים. כך הוא יוכל לדעת האם יש הצטברות של צמחים ושורשים אשר יוצרת סתימה.

במקרה כזה יש צורך, כאמור, לבצע חיתוך שורשים בביוב. הדבר יתאפשר באמצעים שונים. למשל, באמצעות רובוט מיוחד שיבצע את החיתוך, אפשר לפתוח את בור הביוב ולגשת את הצנרת מבפנים בשביל לבצע חיתוך באמצעים שונים, וכן אפשר להשתמש במערכות משוכללות ומשמעותיות יותר שיבצעו חיתוך ושאיבה.

מה חשוב לדעת כשמזמינים איש מקצוע?

כשאנחנו מזמינים איש מקצוע לבצע חיתוך שורשים, יש לוודא שהוא יכול להגיע אלינו במועד הקרוב ביותר, ללא עיכובים ודחיות, שעומד לרשותו הציוד המתאים וכן שיש לו את הידע הדרוש בשביל לבצע את התהליך.

חשוב להדגיש, ישנם פתרונות ביתיים, נקודתיים שיכולים לעזור, אך הם לא יפתרו את הבעיה לטווח הארוך, אלא רק לטווח זמן קצר מאוד.

 

תוכן עניינים

חנות כלי עבודה

לקבלת פרטים או הצעות מחיר -
צרו קשר והשאירו פרטים