כיצד בוחרים מזח לבית

על פי החוק בישראל, כל בעל עסק ומפעל אשר עוסקים בחומרים שיכולים לזהם את מי השתייה, מחויבים להתקין מזח שהוא מונע זרימה חוזרת, על קו אספקת המים של המפעל וזאת בכדי למנוע חדירה של מזהמים ורעלים שונים שיכולים לחדור למי השתייה. בנוסף לכך, החוק מורה כי גם בעלי בתים פרטיים וכן דם גיירי בתים משותפים אשר מפעילים מערכת דישון או מערכות כיבוי אש, נדרשים להתקין מזח. אנשים שאינם בקיאים בעסקי השרברבות וכן בעסקי אספקת המים, לא פעם עלולים למצוא את עצמם תוהים כיצד עליהם להתקין מזח, למי עליהם לפנות בכדי להתקין אותו בהתאם לחוק וכיצד עליהם לוודא כי המזח עודכן בצורה הטובה ביותר. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות בחירת מתקין מזח מקצועי לביתכם ובכלל על כל מה שצריך לדעת על מזח.

 

כיצד תבחרו מזח?

ישנם שלושה שלבים סייעו לכם לבחור מונע זרימה חוזרת לבית:

בשלב הראשון עליכם לדעת כי לא כל בעל בית פרטי מחויב להתקין מזח וכי התקנת מזח איננה מהווה דבר זול שכן, מעבר לעלות של המתקן עצמו, יש לשלם למתקין מוסמך שיבצע את ההתקנה וכן יבצע בדיקה של המזח החדש. כמו כן, בכל שנה יש לבצע בדיקה למזח ובמידה ועולים ממצאים שונים הנוגעים לאי תקינות המכשיר יש לתקן אותו בין אם באמצעות חלקי חילוף למזחים ובין אם באמצעות ביצוע כל פעולת תיקון אחרת. ישנם מקרים שבהם המזח נמצא כלא מתפקד כלל בבדיקה השנתית ויש צורך להחליפו בחדש.

בשלב הראשון אתם צריכים פשוט לבדוק האם אכן חלה עליכם חובת ההתקנה של מזח. אם אין לכם מערכת כיבוי אש ואם אתם לא משתמשים במערכת השקיה מיוחדת לצרכי דישון, סביר להניח שאתם פטורים מחובת  התקנת המזח ואינכם צריכים להמשיך לשלבים הבאים. כמובן שכדאי להתייעץ עם מתקין מקצועי ומוסמך של מזחים בכדי להיות בטוחים האם אתם צריכים מזח או לא.

בשלב השני, אם התברר שאתם צריכים להתקין מזח, יש לפנות למתקין מוסמך. חשוב לדעת כי חובת ההתקנה של מונע זרימה חוזרת היא דבר אשר נקבע על ידי משרד הבריאות מתוך שאיפה למנוע חדירה של זיהום למי השתייה הכלליים וכן בכדי למנוע סיכון להרעלה של ציבור צרכני מי השתייה. לכן, אם אתם מחויבים בהתקנת מזח, עליכם לפנות למתקין מוסמך על ידי משרד הבריאות. אם אתם מחפשים מתקין מזח בירושלים או בכל מקום אחר, הדבר הראשון שעליכם לעשות זה לבדוק האם יש לו תעודה המעידה כי הוא הוסמך על ידי משרד הבריאות לבצע את עבודת ההתקנה.

בשלב השלישי לאחר שיצרתם קשר עם המתקין המוסמך, יש להתייעץ עימו לגבי האפשרויות עומדות בפניכם וכן לגבי המכשירים הקיימים בשוק. כדאי לבקש ממנו שיפרט את היתרונות והחסרונות של כל מכשיר ולאחר מכן לבחור את המכשיר המתאים ביותר בהתאם להמלצה שלו.

חשוב שתזכרו כי בהחלט לא כדאי לבחור במחיר הזול ביותר. לא פעם אנשים בוחרים במכשיר זול והוא פשוט לא עושה את העבודה, כך שבמהלך הבדיקה השנתית הם מבינים שהם צריכים להחליף אותו ומעבר לכך, לא פעם הוא יכול לגרום לנזקים מהותיים למי השתייה שלהם. לכן, כדאי לקבל עצה ממתקין מוסמך ולהשקיע ברכישת מזח איכותי שיענה על המטרות שלו בצורה הטובה ביותר לאורך פרק זמן משמעותי. כמו כן, חשוב שתזכרו כי בדיקה שנתית למזח היא חובה גם מבחינת משרד הבריאות וגם בכדי שאתם עצמכם תדעו כי הכל תקין ואתם יכולים להמשיך להיות רגועים.

תוכן עניינים

חנות כלי עבודה

לקבלת פרטים או הצעות מחיר -
צרו קשר והשאירו פרטים