מהי תקרה פריקה

הנמכת תקרה היא דבר שנדרש פעמים רבות בין אם בבתי עסק או בבתים פרטיים בשל סיבות רבות ומכוונת החל ממתן גישה למזגן מיני מרכזי ולמערכות שונות כגון: תקשורת, חשמל, גז ומים ועד הוספה של גלריה, התקנה של תאורה, הסתרה של תקרת המבנה ועוד. בחירה נכונה של סוג התקרה יכולה לסייע בהתאמת הפתרון הטוב ביותר לכל צורך העומד על הפרק הן מבחינה עיצובית, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה טכנית. ניתן למצוא כיום שני סוגים של הנמכות תקרה: תקרת תותב קבועה אשר לא נושאת, היא תותקן במרחק מתוכנן מהתקרה הנושאת או מהגג שמעליה וכן, תקרת פריקה שזוהי תקרה לא נושאת אשר מותקנת במרחב מתוכנן מעל הרצפה ומתחת לתקרה של המבנה. בתקרה מהסוג המדובר רוב יחידות המילוי ניתנות לפירוק והחזרה למקום שלהן בלי שינוי כלשהו בחומרים או במרכיבים.

 

תקרה פריקה- מתי כדאי לבחור בה?

תקרה פריקה מורכבת מאריחי תקרה או מגשים ומותקנת על גבי קונסטרוקציה מסוג T-BAR. בצורת גריד או רשת. התקרה מאפשרת גישה נוחה ומהירה למערכות השונות. אם יש צורך לתקן דבר כלשהו  מעבר לחלל העליון כל שיש לעשות זה פשוט להסיר בצורה נוחה וקלה את אריחי הפריקה.

 

מה היתרונות של תקרה פריקה?

ישנם לא מעט יתרונות לתקרה זאת:

ראשית כל, גם התקנת הקונסטרוקציה הנוגעת לתקרה וגם סידור האריחים על פני הגריד אשר נוצר מתבצעים בצורה מהירה, ללא השבתת הבית או בית העסק וללא צבע או לכלוך מיותר.

שנית, התקרה מאפשרת גישה מהירה ונוחה לתחזוקה ותיקון המערכות השונות בתקרה.

כמו כן, באמצעות אריחי תקרה אקוסטיים ניתן ליצור חדר אקוסטי שכן, האריחים המדוברים עשויים מגבס מחורר ואריחים מינרליים וסופגים בצורה מצוינת את כל הרעשים.

יתרון חשוב נוסף הוא התחזוקה הפשוטה של התקרה המדוברת. בשונה מהתקרה הקבועה תקרה מעין זאת היא מודולרית והיא  מאפשרת להחליף אריחים בודדים כאשר יש צורך בכך.

 

סוגי אריחים בתקרה פריקה

ישנם סוגים רבים של אריחים בסוג תקרה זאת, כאשר הנפוצים ביותר בענף הבנייה הם:

אריחים העשויים מגבס מחורר אשר מגיעים באריזה יוקרתית ודקורטיבית ומאפשרים ליהנות מכל היתרונות של התקרה הפריקה לרבות מגוון רחב של אפשרויות עיצוביות שכן, הם מגיעים במגוון עיצובים שונים וצורות, תוחלת חיים ארוכה ביחס לאריחים אחרים, עמידות גבוהה לאש וחום וכן הם מציעים פתרון ירוק וידידותי לסביבה ותחזוקה קלה ונוחה, האריחים המדוברים ניתנים לחידוש על ידי צביעה בהתאם למפרט. מעבר לכך הם מהווים אריחים אקוסטיים.

סוג נוסף של אריחים הוא האריחים המינרליים. מדובר על אריחים נפוצים יותר שמגיעים במגוון גוונים ומרקמים. האריחים המדוברים לרוב נחשבים לזולים יותר, אך הם גם מספקים מענה לנגישות גבוהה למערכות התקרה, התקנה פשוטה, ספיגת רעשים ועוד.

חשוב מאוד לדעת שסוג האריחים המינרליים אשר בוחרים משפיע בצורה מהותית על כושר העמידות שלהם. בין כל סוגי האריחים  ישנם גם אריחים העשויים בעיקר מנייר ממוחזר ועל כן הם פחות עמידים. האריחים המדוברים רגישים לרטיבות ולחות וכן לפגיעות. כבר בשלב האחסון הם יכולים להתעוות מהחום וכן הם יכולים להישבר ולהתפרק בקלות כאשר מתקינים אותם ומשתמשים בהם. על כן, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם בוחרים את האריחים המינרליים הרלוונטיים עבור תקרה פריקה וזאת בכדי שהם ישמשו אתכם בצורה הטובה ביותר בתקרה ויחזיקו מעמד לאורך זמן רב.

תוכן עניינים

חנות כלי עבודה

לקבלת פרטים או הצעות מחיר -
צרו קשר והשאירו פרטים