תוספת קומה לבית פרטי

בשנים האחרונות עוד ועוד בעלי בתים פרטיים בוחרים להגדיל את הבית ע"י הוספת קומה, ולמרות שזו נשמעת כמו משימה בלתי אפשרית, כדאי לדעת שהיא אפשרית בהחלט. לעיתים קרובות זכויות הבנייה מאפשרות זאת מראש וכל שיש לעשות הוא לצעוד אל עבר הבנייה בפועל ולעשות אותה בצורה הטובה ביותר שניתן. איך עושים זאת, אילו אישורים צריך ומה הם התהליכים השונים שיש לעבור? הכנו לך מדריך מפורט ומתומצת. 

מה נדרש על מנת להוסיף קומה בבית פרטי

אחד הנושאים הראשונים אותם יש לבחון כאשר מתכננים בניית קומה שנייה לבית הוא נושא ההיתרים וזכויות הבניה. יש להגיד תוכניות מפורטות שנערכו על ידי אדריכל או מהנדס ולהגיש אותם לוועדה לתכנון ובנייה המקומית ולבחון האם קיים היתר לבצע את העבודה. במידה וישנם האישורים הנדרשים ניתן להתחיל לתכנן את הבנייה בפועל. יש לציין כבר בשלב זה – בנייה ללא אישורים והיתרים הנה בניגוד לחוק והיא עלולה לגרור קנסות ואת הריסת התוספת. 

כיצד מתבצעת תוספת קומה לבית פרטי?

ניתן לבצע את בניית התוספת באמצעות בנייה קלה או בנייה קונבנציונלית של בלוקים. כמובן שלבלוקים יש את יתרון החוזק אך לבנייה קלה יש את יתרון המחיר. יש לשים לב ליסודות המבנה ולוודא כי אלה יכולים לעמוד בעומסים של הקומה הנוספת, לעיתים יהיה צורך לבצע חיזוק למבנה לפני הבנייה או במהלכה ויש לקחת נושאים אלה ברצינות, כאשר בשלב זה גם יש לקחת בחשבון את נושא הבנייה הקלה במידת הצורך. 

לאחר בחינת נושא האישורים וההיתרים יש לבחור את עיצוב הקומה השנייה עם אדריכל, לקבל את כל ההרשאות לביצוע התהליך, לרכוש את ציוד הבנייה והחומרים ולבחור את הקבלן המתאים לביצוע העבודה. השלב הראשון של הבנייה יהיה לבנות שלד לקומה החדשה על גבי גג הקומה הקודמת, מציבים עמודי פלדה וקורות תומכים ששומרים על הגג הקיים וישמרו ויתמכו גם בקומה הנוספת. בכל השלבים יש להיות מלווים על ידי קונסטרוקטור ועל הקבלן להיות קבלן רשום ומוסמך לביצוע העבודה. בהליך יש להקים פיגומים שבדרך כלל מוקמים בצד אחד של המבנה, לאחר מכן נעשה שימוש בקורות פלדה שיסייעו לתמיכה וייצוב של המבנה, לאחר מכן מוסיפים את הבנייה הקלה או בונים את הבנייה הקבוצה בהתאמה.

כמה זה עולה

מחיר בניית הקומה הנוספת בבית תלוי מאוד בשיטת הבנייה שתיבחר. בבנייה קלה המחיר יהיה בין 1,500 ל-2,500 ₪ למ"ר בנייה, ובנייה רגילה בין 3,500 ל-5,000 ₪ למ"ר. השימוש בחומרים ורמת הגימור יהיה אלו שישפיעו באופן משמעותי על המחיר לכאן או לכאן, כאשר ככל שנבחר ברמת גימור גבוהה יותר, כך התשלום עבור כל מ"ר יהיה גבוה יותר. 

בכל שלב של ההליך מומלץ מאוד להיוועץ ולהיות מלווים על ידי אדריכל בתים פרטיים שמכיר לעומק את כל הניואנסים הקטנים של בניית הקומה הנוספת. האדריכל יסיק מסקנות ותובנות לגבי אופי הבנייה המתבקש, הצרכים השונים של המבנה והמגבלות שלו, כל אלו במטרה ליצור קומה נוספת שתהיה לא רק בטיחותית, אלא גם פרקטית, עומדת בתכנים של התכנון והבניה וכמובן בהיתר הבניה.

תוכן עניינים

חנות כלי עבודה

לקבלת פרטים או הצעות מחיר -
צרו קשר והשאירו פרטים